DSpace     
日本語
 

National Defense Academy Repository >

Browsing by Issue Date

Jump to a point in the index:
Or type in a year:
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 100
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Mar-2022ヘルマン・ヘットナーの『18世紀文学史』木村, 高明; Kimura, Takaaki; 外国語教育室
Mar-202216・17世紀スコットランドにおける複合アイデンティティに関する一考察 -Scoto-Britannus作品一覧ー小林, 麻衣子; Kobayashi, Maiko; 人間文化学科
Mar-2022英国の新たな国家戦略 ―EU離脱後における国家像の再定義と安全保障・防衛政策の行方―山崎 , 元泰; Yamazaki, Motoyasu; 公共政策学科
Mar-2022930年ロンドン海軍軍縮会議と山本五十六相澤 , 淳; Aizawa, Kiyoshi; 統率・戦史教育室
Mar-2022なぜ米国はベトナム戦争中に沖縄を日本に返還できたのか ―沖縄返還交渉とベトナム戦争との相関性に関する研究―横尾 , 欣彦; Yokoo, Yoshihiko; 統率・戦史教育室
Mar-2022政策形成・履行における規範と合理的選択の相克 ―ルワンダ難民救援への自衛隊派遣政策過程―浦上, 法久; Urakami, Norihisa; 統率・戦史教育室
Mar-2022ヴェトナム和平と朝鮮戦争軍事停戦体制 ―北朝鮮の民族解放闘争認識と米韓同盟管理― (三・完) 倉田, 秀也; Kurata, Hideya; 国際関係学科
Mar-2022ハンググライダーの飛行試験とシミュレーション高松, 太一; 越智, 徳昌; Takamatsu, Taichi; Ochi, Yoshimasa; 航空宇宙工学科
Mar-2022Preparation of Fine Porous Ammonium Perchlorate by Spray-drying Method Using New Spray-dryer and Evaluation of its Performance as a Propellant OxidizerTsuchiya, Norihiro; Kohga, Makoto; Tsuchiya, Norihiro; Kohga; Applied Chemistry
Sep-2021胡錦濤時代の中国人民解放軍における人事の「制度化」と習近平改革 -上将昇任人事を事例とした検証- 五十嵐, 隆幸; Igarashi, Takayuki; 統率戦史教育室
Sep-2021ヴェトナム和平と朝鮮戦争軍事停戦体制 ー北朝鮮の民族解放闘争認識と米韓同盟管理(二)-倉田, 秀也; Kurata, Hideya; 国際関係学科
Sep-2021片方向故障デバイスによる単一故障マスク構成法古賀, 義亮; Koga, Yoshiaki; 防衛大学校 名誉教授
Sep-2021国家緊急権の概念の整理及び分析 ―ドイツにおけるStaatsnotrechtの概念の整理及び分析を踏まえて―山中, 倫太郎; Yamanaka, Rintaro; 公共政策学科
Mar-2021アンティゴネーの「名」 -アントナン・アルトーにおける自我の問題ー荒井, 潔; Arai, Kiyoshi; 外国語教育室
Mar-2021正戦論の臨界-最高度緊急事態から考えるー 有賀, 誠; Ariga, Makoto; 公共政策学科
Mar-2021India's 'Strategy' for its Larger and Smaller Hostile Neighbours,China and Pakistan伊藤, 融; Ito, Toru; 国際関係学科
Mar-2021ガザ地区の統治主体をめぐる対立ー関係諸国のガザ政策にみるパレスチナ自治政府との利害関係ー江﨑, 智絵; Ezaki, Chie; 国際関係学科
Mar-2021第2次防衛力整備計画をめぐる日米関係ー「赤城構想」と米国の対日外交・防衛政策ー佐久間, 一修; Sakuma, Kazunobu; 戦略教育室
Mar-2021警備員配分問題の定式化矢動丸, 敦; Yadoumaru, Atsushi; 統率戦史教育室
Mar-2021日ソ国交回復交渉における平和条約方式の挫折岡田, 美保; Okada, Miho; 総合安全保障研究科
Showing results 1 to 20 of 100
 next >

 

Feedback